Başkan Kuzu’dan, CHP’li Güneşhan’ın ‘Yeni Hükümet Konağı’ çıkışına yanıt: “Çanakkale bu ikiyüzlülüğü görüyor!”

SİYASET 27.06.2026 - 20:46, Güncelleme: 27.06.2026 - 20:46
 

Başkan Kuzu’dan, CHP’li Güneşhan’ın ‘Yeni Hükümet Konağı’ çıkışına yanıt: “Çanakkale bu ikiyüzlülüğü görüyor!”

AK Parti Çanakkale İl Başkanı Abdurrahman Kuzu, CHP Çanakkale Milletvekili İsmet Güneşhan’ın, yeni hükümet konağı projesine yönelik eleştirilerine yanıt verdi. Kuzu, “Eksiklerini devlet yatırımına karşı çıkarak örtmeye çalışıyorlar. Çanakkale bu ikiyüzlülüğü görüyor!” dedi.

Başkan Kuzu konuya ilişkin yaptığı yazılı açıklamada şu ifadelere yer verdi: “14 Temmuz'da ihalesi gerçekleştirilecek olan Çanakkale Merkez Hükümet Konağı Hizmet Binası (Kamu Kampüsü) projesi üzerinden son günlerde kamuoyunda oluşturulmaya çalışılan algıyı dikkatle takip ediyoruz. Çanakkale'mize kazandırılacak bu önemli yatırımın şehrimizin kamu hizmet kapasitesine katkısı konuşulması gerekirken, konunun "otopark", "trafik" ve "yer" tartışmasına indirgenmesini doğru bulmuyoruz. CHP Çanakkale Milletvekili Sayın İsmet Güneşhan açıklamalarında; projenin yerinin yanlış olduğunu, bölgede trafik ve otopark sorunu yaşanacağını, bu alanın yeşil alan olarak değerlendirilmesi gerektiğini ve Çanakkale'nin önceliğinin yeni devlet hastanesi olduğunu ifade etmiştir. Ancak bu iddiaların kamuoyunda eksik ve yanlış bir algı oluşturduğunu belirtmek isteriz. Bu proje sadece bir bina değildir. Bu proje; yıllardır farklı noktalarda doğrudan vatandaşa hizmet veren 13 farklı kamu kurumumun tek merkezde toplanması, vatandaşlarımızın daha hızlı ve kolay hizmet alması, depreme dayanıklı modern kamu binalarında hizmet verilmesi anlamına gelen önemli bir yatırımdır. “Otopark Üzerinden Oluşturulan Algı Gerçeği Yansıtmıyor” Öncelikle şunu açıkça ifade edelim; Kamu Kampüsü yapılırsa otopark sorunu yaşanacak" söylemi gerçeği tam olarak yansıtmamaktadır. Projede hem görev yapacak kamu personeli hem de hizmet almaya gelecek vatandaşlarımız için yeterli otopark alanı planlanmıştır. Dünyanın her yerinde belediye binaları, valilikler ve hükümet konakları şehir merkezlerinde bulunması ise bir eksiklik değil, vatandaşın devlet hizmetine kolay ulaşabilmesi açısından doğru bir şehircilik yaklaşımıdır. “Asıl Tartışılması Gereken: Otopark Sorununu Kim Çözecek?” Bugün otopark üzerinden eleştiri yapanların önce kendi sorumluluk alanlarına bakması gerekir. Çünkü şehir içi trafik düzeni, ulaşım planlaması ve yeni otopark alanlarının oluşturulması yerel yönetimlerin görev alanındadır. Çanakkale Belediyesi'nin şehir merkezindeki hizmet binası da şehrin tam merkezindedir. Altında otopark var evet ama kendi çalışanlarına bile yetmiyor vatandaşın kullanımı ise yasak!  Şimdi soruyoruz; Kendi hizmet binasında vatandaşına yeterli otopark imkânı sunamayanların, devletin yeni kamu yatırımındaki otopark planlamasını eleştirmesi ne kadar samimidir? “Çözüm Üretilecek Alanlar Ortadayken Yatırıma Karşı Çıkmak Doğru Değildir” Bugün şehrin merkezinde yıllardır atıl durumda bekleyen Belediye İş Merkezi bulunmaktadır. Depreme dayanıksız, şehrin merkezinde görüntü kirliliği oluşturan bu alan yeniden projelendirilerek hem modern bir yapı hem de çok katlı otopark olarak değerlendirilebilir. Aynı şekilde geçmiş yıllarda gündeme gelen Cennet Otoparkı projesi de bugün hâlâ tamamlanmayı beklemektedir. Yaklaşık 700 araçlık kapasitesiyle şehir merkezinin otopark yükünü azaltabilecek bu yatırımın neden yıllardır hayata geçirilemediği de kamuoyunun cevabını beklediği konulardan biridir. Sayın Belediye Başkanı Muharrem Erkek en son 2025 yılında burayla ilgili konuşmuştu.  Çözüm üretmek yerine devletin yatırımını hedef almak kolaydır. Asıl olan şehrin tüm imkânlarını değerlendirerek vatandaşın sorunlarını çözmektir. “Kendi İmkânlarını Kullanmayıp Devlet Yatırımına Karşı Çıkmak Samimi Değildir” Bugün kendi sorumluluk alanındaki alanları değerlendirmeyenlerin, devletin kamu yatırımlarını "yer" tartışması üzerinden hedef alması doğru değildir. Çanakkale Belediyesi bugün kendisine ait değerli bir araziyi başka bir kuruma verir mi? Elbette vermez. Öyleyse önce kendi imkanlarımızla şehrimize ne kazandırabiliriz ona bakmamız gerekir. Biz çözüm noktasında her zaman destek olmaya hazırız. Belediye İş Merkezi'nin yeniden yapılması, otopark kapasitesinin artırılması gibi konularda samimi bir çalışma ortaya konulursa Ankara nezdinde üzerimize düşen katkıyı vermekten kaçınmayız. “Hastane ve Kamu Kampüsü Birbirinin Alternatifi Değildir” Bir diğer yanlış yaklaşım ise "Çanakkale'nin önceliği hastanedir, hükümet konağı değildir" söylemidir. Elbette Çanakkale'nin yeni bir devlet hastanesine ihtiyacı vardır ve bu konuda çalışmalarımız devam etmektedir.Ancak iki farklı kamu yatırımını birbirinin alternatifi gibi göstermek doğru değildir. Kamu Kampüsü İçişleri Bakanlığı'nın, hastane yatırımı ise Sağlık Bakanlığı'nın yatırım programındadır. Devletimizin gücü hem hastaneyi hem de Kamu Kampüsü'nü aynı anda yapmaya yeterlidir. “Tarihi Valilik Binası Korunacak” Mevcut Valilik binasıyla ilgili de yanlış bir algı oluşturulmaktadır. 75 yıllık Cumhuriyet mirası olan tescilli yapı korunacak, restore edilerek konferans salonları, kültürel etkinlik alanları ve çeşitli faaliyetlerle Çanakkale halkının kullanımına sunulacaktır. Yani tarih korunacak, kamu hizmeti ise modern şartlarda devam edecektir. Bizler polemik değil, hizmet üretme anlayışıyla hareket ediyoruz. Çanakkale'nin geleceğine değer katacak her yatırımın arkasında olmaya devam edeceğiz. Ancak hiçbir siyasi hesap, hiçbir algı çalışması ve hiçbir hedef saptırma girişimi Çanakkale'nin kazanacağı hizmetlerin önüne geçmemelidir. Çünkü kazanan bir parti değil; Çanakkale olacaktır.”
AK Parti Çanakkale İl Başkanı Abdurrahman Kuzu, CHP Çanakkale Milletvekili İsmet Güneşhan’ın, yeni hükümet konağı projesine yönelik eleştirilerine yanıt verdi. Kuzu, “Eksiklerini devlet yatırımına karşı çıkarak örtmeye çalışıyorlar. Çanakkale bu ikiyüzlülüğü görüyor!” dedi.

Başkan Kuzu konuya ilişkin yaptığı yazılı açıklamada şu ifadelere yer verdi:

“14 Temmuz'da ihalesi gerçekleştirilecek olan Çanakkale Merkez Hükümet Konağı Hizmet Binası (Kamu Kampüsü) projesi üzerinden son günlerde kamuoyunda oluşturulmaya çalışılan algıyı dikkatle takip ediyoruz.

Çanakkale'mize kazandırılacak bu önemli yatırımın şehrimizin kamu hizmet kapasitesine katkısı konuşulması gerekirken, konunun "otopark", "trafik" ve "yer" tartışmasına indirgenmesini doğru bulmuyoruz.

CHP Çanakkale Milletvekili Sayın İsmet Güneşhan açıklamalarında; projenin yerinin yanlış olduğunu, bölgede trafik ve otopark sorunu yaşanacağını, bu alanın yeşil alan olarak değerlendirilmesi gerektiğini ve Çanakkale'nin önceliğinin yeni devlet hastanesi olduğunu ifade etmiştir. Ancak bu iddiaların kamuoyunda eksik ve yanlış bir algı oluşturduğunu belirtmek isteriz.

Bu proje sadece bir bina değildir. Bu proje; yıllardır farklı noktalarda doğrudan vatandaşa hizmet veren 13 farklı kamu kurumumun tek merkezde toplanması, vatandaşlarımızın daha hızlı ve kolay hizmet alması, depreme dayanıklı modern kamu binalarında hizmet verilmesi anlamına gelen önemli bir yatırımdır.

“Otopark Üzerinden Oluşturulan Algı Gerçeği Yansıtmıyor”

Öncelikle şunu açıkça ifade edelim; Kamu Kampüsü yapılırsa otopark sorunu yaşanacak" söylemi gerçeği tam olarak yansıtmamaktadır. Projede hem görev yapacak kamu personeli hem de hizmet almaya gelecek vatandaşlarımız için yeterli otopark alanı planlanmıştır.

Dünyanın her yerinde belediye binaları, valilikler ve hükümet konakları şehir merkezlerinde bulunması ise bir eksiklik değil, vatandaşın devlet hizmetine kolay ulaşabilmesi açısından doğru bir şehircilik yaklaşımıdır.

“Asıl Tartışılması Gereken: Otopark Sorununu Kim Çözecek?”

Bugün otopark üzerinden eleştiri yapanların önce kendi sorumluluk alanlarına bakması gerekir. Çünkü şehir içi trafik düzeni, ulaşım planlaması ve yeni otopark alanlarının oluşturulması yerel yönetimlerin görev alanındadır.

Çanakkale Belediyesi'nin şehir merkezindeki hizmet binası da şehrin tam merkezindedir. Altında otopark var evet ama kendi çalışanlarına bile yetmiyor vatandaşın kullanımı ise yasak!  Şimdi soruyoruz; Kendi hizmet binasında vatandaşına yeterli otopark imkânı sunamayanların, devletin yeni kamu yatırımındaki otopark planlamasını eleştirmesi ne kadar samimidir?

“Çözüm Üretilecek Alanlar Ortadayken Yatırıma Karşı Çıkmak Doğru Değildir”

Bugün şehrin merkezinde yıllardır atıl durumda bekleyen Belediye İş Merkezi bulunmaktadır.

Depreme dayanıksız, şehrin merkezinde görüntü kirliliği oluşturan bu alan yeniden projelendirilerek hem modern bir yapı hem de çok katlı otopark olarak değerlendirilebilir.

Aynı şekilde geçmiş yıllarda gündeme gelen Cennet Otoparkı projesi de bugün hâlâ tamamlanmayı beklemektedir.

Yaklaşık 700 araçlık kapasitesiyle şehir merkezinin otopark yükünü azaltabilecek bu yatırımın neden yıllardır hayata geçirilemediği de kamuoyunun cevabını beklediği konulardan biridir. Sayın Belediye Başkanı Muharrem Erkek en son 2025 yılında burayla ilgili konuşmuştu. 

Çözüm üretmek yerine devletin yatırımını hedef almak kolaydır. Asıl olan şehrin tüm imkânlarını değerlendirerek vatandaşın sorunlarını çözmektir.

“Kendi İmkânlarını Kullanmayıp Devlet Yatırımına Karşı Çıkmak Samimi Değildir”

Bugün kendi sorumluluk alanındaki alanları değerlendirmeyenlerin, devletin kamu yatırımlarını "yer" tartışması üzerinden hedef alması doğru değildir. Çanakkale Belediyesi bugün kendisine ait değerli bir araziyi başka bir kuruma verir mi? Elbette vermez. Öyleyse önce kendi imkanlarımızla şehrimize ne kazandırabiliriz ona bakmamız gerekir. Biz çözüm noktasında her zaman destek olmaya hazırız.

Belediye İş Merkezi'nin yeniden yapılması, otopark kapasitesinin artırılması gibi konularda samimi bir çalışma ortaya konulursa Ankara nezdinde üzerimize düşen katkıyı vermekten kaçınmayız.

“Hastane ve Kamu Kampüsü Birbirinin Alternatifi Değildir”

Bir diğer yanlış yaklaşım ise "Çanakkale'nin önceliği hastanedir, hükümet konağı değildir" söylemidir. Elbette Çanakkale'nin yeni bir devlet hastanesine ihtiyacı vardır ve bu konuda çalışmalarımız devam etmektedir.Ancak iki farklı kamu yatırımını birbirinin alternatifi gibi göstermek doğru değildir. Kamu Kampüsü İçişleri Bakanlığı'nın, hastane yatırımı ise Sağlık Bakanlığı'nın yatırım programındadır. Devletimizin gücü hem hastaneyi hem de Kamu Kampüsü'nü aynı anda yapmaya yeterlidir.

“Tarihi Valilik Binası Korunacak”

Mevcut Valilik binasıyla ilgili de yanlış bir algı oluşturulmaktadır. 75 yıllık Cumhuriyet mirası olan tescilli yapı korunacak, restore edilerek konferans salonları, kültürel etkinlik alanları ve çeşitli faaliyetlerle Çanakkale halkının kullanımına sunulacaktır. Yani tarih korunacak, kamu hizmeti ise modern şartlarda devam edecektir. Bizler polemik değil, hizmet üretme anlayışıyla hareket ediyoruz. Çanakkale'nin geleceğine değer katacak her yatırımın arkasında olmaya devam edeceğiz. Ancak hiçbir siyasi hesap, hiçbir algı çalışması ve hiçbir hedef saptırma girişimi Çanakkale'nin kazanacağı hizmetlerin önüne geçmemelidir. Çünkü kazanan bir parti değil; Çanakkale olacaktır.”

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve canakkaleyorum.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.